Planowane roboty obejmą przygotowanie trasy objazdowej na odcinku Kokoszki–Stara Piła (linia nr 234) oraz na odcinku Stara Piła–Glincz (linia nr 229), a także przebudowę linii na odcinku Kościerzyna–Somonino (nr 201), na odcinku Somonino–Kartuzy (nr 214) i na odcinku Glincz–Kartuzy (nr 229).
– Dzięki planowanej inwestycji będą sprawne podróże z Kościerzyny przez Somonino i Kartuzy do Gdańska – podaje Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. – Poprawi się przepustowość linii, tzn. będzie mogło jechać więcej pociągów. Zapewnione będą lepsze podróże na regionalnych trasach. Będzie możliwość uruchomienia międzyregionalnych składów. Mieszkańcy zyskają sprawne połączenia z Trójmiastem oraz oczekiwany standard obsługi na pięciu stacjach i kilkunastu przystankach. Trasa do przystanku Gdańsk-Kokoszki, przez Glincz i Starą Piłę, pozwoli na dojazd koleją do Kartuz, wówczas, gdy realizowana będzie inwestycja na trasie Glincz–Gdańsk-Osowa.
W ramach projektu przebudują 33 perony, m.in. na stacjach i przystankach: Kościerzyna, Gołubie Kaszubskie, Somonino, Żukowo Wschodnie, Kartuzy. Perony będą wyższe i dłuższe, aby zapewnić wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Komfort pasażerów poprawią nowe wiaty, oświetlenie, ławki, megafony i tablice informacyjne. Przystanki będą przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wzrośnie również poziom bezpieczeństwa po budowie bezkolizyjnych skrzyżowań. Istniejące wiadukty i przepusty zostaną zmodernizowane.
Po zakończeniu inwestycji zwiększy się prędkość pociągów pasażerskich do 140 km/h oraz towarowych do 100 km/h. Poprawi się przepustowość linii, po której będzie mogło kursować więcej pociągów pasażerskich i towarowych. Podróżni zyskają lepszą dostępność do pociągów, a port w Gdyni możliwość odprawy większej liczby towarów przewożonych koleją.
źródło: nadmorski24.pl